Harita

30.9.12

☼ Cinque Terre

Doğal güzellikleri gezmeye, yolculuk yapmaya devam ediyorum. Uzun süredir aklımda olan İtalyan Rivierasındaki Cinque Terre ulusal parkındayım. Fotoğraflarıma göz atmak için tıklayınız.
 
Doğası, manzarası, insanı, şarabı ile gerçekten güzel bir yer. Ben Cinque Terre'yi ilk bir kitapta gördüğümde etkilenmiştim. Sonrasında  internette azıcık bir araştırma yapmış ve yavaş yavaş hayalini kurmaya başlamıştım. Sizde şuanda aynı aşamadaysanız, doğru yoldasınız. Kesinlikle özgün bir yer, devam edin.

CT hakkında genel bilgileri bulabileceğiniz güzel yazılmış bir blog: Yinedustukyollara ve Wikitravel göz atabilirsiniz.


Eğer sizinde kısıtlı bütçeniz var ise yada doğa sever bir gezgin iseniz belki aklınıza takılan bazı soruların cevabını da ben verebilirim.

Belki duymuşsunuzdur; "İtalya'nın kuzeyine gittikçe güneye göre fiyatlar artıyor, insanlar zenginleşiyor." Ben bu seferki İtalya gezimde, CT'ye ulaşana kadar Venedik> Milano>Genova> Levanto rotasını izledim ve İtalya'nın en pahalı şehirlerini turlamış oldum.

İtalya' ya otobüsle giriş yaptım ve durağım Venedik oldu. İkinci kez buraya gelmiş olsam da Venedik yine heyecan vericiydi.
Havanın uygun olmayışı ve İtalya'da otostobun yaygın olmadığı hakkında yazılanlardan dolayı Venedik'ten Cinque Terre'ye otostop yerine tren ile yolculuk yapmayı tercih ettim. İtalya demir yollarının internet sitesine bakarsanız uçak biletlerindeki gibi birkaç seçenek göreceksiniz.(economy, base) Eğer benim gibi fiyatlar uygun olsun, "öğrenci işi işte" derseniz yolunuzu uygun şekilde bölüp, ekonomik biletlerden alarak yolculuk yapabilirsiniz.Mesela Venedik>Milano biletimi 9 euro'ya alıp lüks bir trende seyahat ettim. Tabi ki biletinizi erken almakta fayda var. Onun dışında bölgesel trenleri(Regio) seçerseniz ucuza gidebilirsiniz.

Milano'nun Duomo'su, Genova'nın dar karanlık sokakları derken Levanto'da kamp yapacağım yere vardım. Gittiğim sezonda(Eylül'ün son haftası) hostel fiyatları 20 euro civarındaydı. Biz Levanto'da çadırımızı kurduk ve 2 kişi geceliği 20euro(kişi başı 10) ödedik.Çok temiz, güler yüzlü,  uygun, tavsiye edebileceğim bir yerdi.(Pian di Picche Camping. Ayrıca Acqua Dolce Camping'i de araştırabilirsiniz.)

İki günlük Cinque Terre Kart(Tren+Yürüyüş yolları) aldım ve 20 euro ödedim.Yürüyüş yollarında kulübeler olsa da sezon sonu olsa gerek, kontrol eden kimse yoktu. İki gün boyunca trenlerde de biletimi kontrol eden olmadı diye düşünürken son tren yolculuğumun son dakikasında kontrol ile karşılaştım. İlgilenenlere duyurulur. :)

Sonuçta her bir köy birbirinden renkliydi. Yürüyüş yolları keyifli, kolay ama terleticiydi. İnternette okuduklarımın tersine Kuzeyden Güneye doğru yürüdüm. Bence böylesi daha güzeldi. Monterosso'da denize girdim, Corniglia'da sağanak yağmura yakalandım, ıslandım. Manarola'nın rengarenk evlerine bayıldım. Riomaggiore'nin gün batımında öpüştüm. Vernazza'nın limanında pizzamı yiyip, ay ışığında şarabımı devirdim.

Sizde gitmişken 5 Terre şarabını tatmadan ayrılmayın. Hatta bir şişe alıp dönün, evde keyfi bir başka oluyor.
Not: Pazar günü dükkanlar kapanmıştı. Son dakikaya bıraktığım için bir magnet alamadan döndüm. Biri alıp yollarsa çook mutlu olurum. :) 
Soru ve yorumlarınız varsa bekliyorum. 

Cinque Terre Fotoğraflarım için Tıklayınız

4 comments:

  1. Zevkli geçmiş.sitenizi takibe aldım .banada beklerim
    http://demodeyiz.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Merhaba,ben bu yaz interrail biletiyle dolaşıcam. venedik'ten cinqueterre'ye aktarmasız mı gittiniz acaba? ya da floransa'dan nasıl gidebilirim?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hayır yolu böldüm.Çünkü benim için daha ucuz oluyordu ve yol üzerinde ki şehirleri de gezebiliyordum. Venedik- Milano, Milano- Genova, Genova-Levanto şeklinde gittim. Floransa'dan da La Spezia'ya tren ile gidebilirsiniz

      Delete